2014. november 3., hétfő

Almás piskótás szülinapi torta

Lánykám 7. születésnapjára készült ez a torta egy korábbi recept újragondolásával. Párom segített kitalálni az alapokat, így született egy almás piskóta, melyet mascarponéval és csokival töltöttem meg. A meglepetés jegyében rózsaszín tejszínhabbal vontam be a kész tortát. 



Hozzávalók (26 cm-es tortaformához)
Tészta (háromszor):
  • 12,5 dkg párolt alma
  • 2 dkg margarin
  • 5 dkg cukornak megfelelő édesítő (nálam folyékony)
  • 2/3 tojás
  • 2,5 g szódabikarbóna
  • 1,5 g sütőpor
  • 5 dkg kilófaló alapliszt
  • 0,5 tk fahéj
1. krém:
  • 50 dkg mascarpone
  • 10 dkg cukornak megfelelő édesítő (nálam folyékony)
  • csipet fahéj
  • 5-6 szem aszalt szilva
  • 1 marék mazsola
2. krém:
  • 12 dkg étcsokoládé
  • 13 dkg tejszín
  • 1 ek méz
  • 27 dkg tejszín
Bevonáshoz:
  • 4 dl habtejszín
  • 1 tasak cukormentes habfixáló (a biztonság kedvéért)
  • 1 ek piros ételfesték (nekem eper piros volt most otthon)

Elkészítés
2. krém:
Először ezt készítem el, mert jó, ha 4 órát, vagy akár egy egész éjszakát pihen a hűtőben. A tejszínt (13 dkg) felmelegítem. Mikor felforrt azonnal leveszem a tűzről. Ráöntöm az apróra tört csokoládéra, és hagyom állni pár percet, majd hozzáadom a mézet és robotgéppel fényesre keverem. Hozzáöntöm a maradék, hideg tejszínt. Ezt már csak fakanállal elkeverem és betesszük a hűtőbe minimum 4 órára.

Tészta:
Külön kevertem be és sütöttem 3 lapot a tortához. A fenti hozzávalók egy vékony laphoz elegendőek.
A puha margarint robotgéppel összekeverem az édesítővel, hogy habos legyen. Hozzáadom a felvert tojást és tovább habosítom. (Két tojást kicsit felvertem, majd három részre osztottam.) A lisztet elkeverem a szódabikarbónával, sütőporral és a fahéjjal, majd fakanállal óvatosan hozzáforgatom a nedves összetevőkhöz. Végül a masszához adom a párolt almát. Egy szilikon sütőlapra teszem a tortakarikát és kenek egy vékony réteget a lapra, aminek így meg lesz a tortaformája. A karikát leemelem és elegyengetem kicsit a tésztát, majd 175 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöm. Így járok el a mások két lappal is. Hagyom a tésztákat kihűlni.

1. krém
A mazsolát forróvízbe teszem. A mascarponét habosra keverem az édesítővel és fahéjjal, majd beleforgatom a lecsöpögtetett, megduzzadt mazsolát és az apróra vágott aszalt szilvát. (Nekem elég nedves volt a szilvám, így azt nem áztattam be.)

Összeállítás:
A tortatálra teszem az első lapot és köré rakom a tortakarikát. Megkenem a mascarponés krémmel, majd rárakom a 2. piskótát. A csokikrémet robotgéppel habosra keverem, majd a tésztára simítom. Erre jön az utolsó lap. A tortát egy kis időre a hűtőbe teszem. 
A bevonáshoz félig felverem a tejszínt, majd hozzáadom a habfixálót és az ételfestéket. Ezt követően kemény habot készítek. A tortáról leveszem a tortakarikát, majd bevonom a rózsaszín krémmel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése