2014. január 21., kedd

Savanyú káposztával töltött karaj - Blogkóstoló 14.

A 14. blogkóstoló háziasszonya Konyhalál. Nekem az Őrülten jó ételek blogról kellett kipróbálnom egy receptet. Kevés édesség volt a blogon, ami így karácsony után nem is volt baj.  Szóval most csak a páromé volt a választás lehetősége. Így készült el a savanyú káposztával töltött karaj. Ízlett a családnak, úgyhogy a döntés jó volt.



Hozzávalók
  • 8 szelet sertéskaraj
  • 25 dkg savanyú káposzta
  • 60 dkg alma (nekem volt még egy kis birskörtém, így fele részben azt használtam)
  • 1 tk. kristálycukor
  • rozmaring (nekem csak szárított, őrölt volt itthon) 
  • só 
Elkészítés

A sertéskarajt kiklopfolom; sózom, őrölt rozmaringgal megszórom. A káposztát apróra vágom, majd szétosztom a szeletek szélére. Ezután a szeleteket, szorosan feltekerem. A végeinél fogpiszkálóval megtűzöm, hogy a káposzta bent maradjon. Egy serpenyőben, kevés zsiradékon megpirítom a tekercsek külsejét.
Az almát és a birskörtét meghámozom, kimagozom, majd felkockázom, végül a hús mellé szórom. Felöntöm 5 dl vízzel, sózom és rozmaringgal fűszerezem. Fedő alatt, lassú tűzön kb. 25-30 percet párolom. Mikor a hús átsült a tekercseket kiszedem és félreteszem. A birskörtének nálam több idő kellett, így egy kicsit még rotyogtattam a gyümölcsöket. Mikor a birs is megpuhult, turmixgépbe öntöm és pépesítem. Egy teáskanál kristálycukorral ízesítem. A hústekercseket a szószba visszarakva tálalom.
Nálunk előfőzött, majd sütőben pirosra sütött burgonya volt a köret.

Köszönöm a játékot és remek receptet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése